Friday 16 September 2011

Penghalau lalat kerjayaku

               Hari ni aku bangun pukul 2 petang. Ye memang teruk perangai aku ni. Ha macam biasa aku bangun, pastu aku kejut member aku sekor ni. Katanya nak bukak akaun bank untuk bisnes. Macam biasa la bisnes apa yang paling untung..? Semestinya dadah. Ye bila kaya raya macam kitorang ni apa kelas simpan duit dalam dompet.? Kalau boleh, nak beli kuih donat pun main pakai swep je kan... Tapi makcik kat gerai depan UiTM ni xada mesin swep tuh.. So pasal tu la aku selalu x brekfes pepagi. Kalau nak tahu la.. Pas tu bla bla bla blaa....bla....... Apa aku cakap ni..? ok serius..

                  Tadi dalam pukul 4 petang macam tu, aku ngan member aku g satu kedai makan. Huh, perot memang lapar la.. Sumpah saya tak tipu wak.. betul...Fuh, lapar dia bukan main lagi. Bagaikan ada sesuatu yang tak kena je. So g la kitowang kat satu kedai makan melayu kat Masjid Tanah. Ok, tempat dia memang syok la.. Kedai makan memang kelas la. Ada mozek ... Fuh, namun kedai tersebut dihiasi dengan semak samun yang dipenuhi makhluk halus seperti nyamuk, longkang x pernah cuci, dihuni makhluk berbulu seperti lipas.. Sungguh menarik..
                  Ok kitowang pun makan la..... Sedap beb, Lagi2 sambal belacan dia.. Fuhh... Aku oder nasi goreng kampung letak ayam.. Tapi yang aku dapat nasi ayam.. Sungguh celaka.. Tak lupa pebret aku sotong n udang celup tepung.. serta hotak-hotak....
                   Ye kami makan dengan seronoknya sambil ditemani makhlut halus bewarna hitam.. Apakah beliau? ye tepat sekali.. lalat... Dah tu? aku nga makan ni nak jadi apa? Ye tepat sekali lagi.. Aku tolong la halau lalat2 yang datang kat meja makan kami.. Baik x aku.. ye aku memang baik...Aku xmara lalat2 tu, pasal sebab lalat tu la aku dapat pekerjaan baru sekarang. Juga aku ucapkan tahniah kepada owner kedai makan tersebut kerana berjaya membiakkan lalat2 tersebut.. Tahniah ... Jadi kepada sesiapa yang rasa2 umah banyak lalat, hubungi kami ye..

Terima Kasih lalat.....







1 comment: