Sunday 4 September 2011

Family vs Friends




                      Dalam bahasa Malaysianya ialah Keluarga menentang Kawan. Hahahah.. Saje je aku tibe2 je nak tulis pasal hal ni kat entri aku ni ha. Korang pernah tak tefikir, sejauh mana korang menangkan keluarga daripada kawan2 korang? Kebanyakan kita mesti lebihkan kawan dulu kan? Termasuk la aku....

                     Makin lama makin aku berfikir, kenapa mesti kawan jugak? Bukan dorang bagi makan kat kita pun..? Betul, time senang ada, time kita nga susah? Mana dorang? Tu la hakikat zaman sekarang ni.

                      Bila kita susah, kita mesti akan berbalik pada family jugak kan? Aku ley bet singgit la, kalau tak ada duit, sapa kita cari? " Mak, nak duit" .. Mak mesti balas " Ko ingat aku ni cop duit?". Betul tak? (Kalau nak tahu itulah trend mak2 bila anak mintak duit.)

                     Aku tengok sekarang, makin ramai budak2 ikut member. Yela kan, kalau dah umur 18, 19, 20 nak shopping raya dengan mak, bapak, adik2 pe kelas betul.? Itu lah pandangan yang bagi aku sangat negatif.  Konon2 dah abes kola, da abes SPM, dah keje. Ada duit sendiri, jadi nak g mana2, g sendiri lah dengan kawan sendiri sendiri untuk diri sendiri. Keje kalau enjinnear ke, dokter ke tak pe la jugak. Ini, baru setakat KCF, Mek D dah rasa besar. Apa salahnya, guna duit keje sendiri, tapi nak g shopping ke, makan luar kat restoren mahal2 sambil rasa bongkak dengan family la. Ha kan kelas gituk. ye enggak? Ha ala, sekali sekala, t kalau tak sempat, baru korang tahu..
                 
                     Bukan apa, aku tulis entri ni sebagai peringatan saja, sebab..... ha sebab apa jangan tanya. Apa pun, sementara keluarga kita masih ada, hargai la. Orait?

                                                                             
                                                                 -TAMMAT-






No comments:

Post a Comment