Wednesday 10 August 2011

Keunikan Bahasa Lembu

''As a Malaysian, i rasa bangga tau you because bahasa Melayu as a bahasa rasmi Malaysia. I rasa bangga sangat tau. Jom la together2 kita uphold bahasa kebangsaan kita ni.... vogue gituuuuuu


* tak ada kena mengena *

Semalam aku jumpa sekor lembu. Aku pun tak tau la lembu tu jantan ke betina. Die cakap dengan aku, tapi aku tak faham la pasal dia kan lembu, jadi dia cakap la bahasa lembu. Mana aku faham. Susah la nak faham. Aku bodoh ke? Ke lembu tu tak faham yang aku ni manusia biasa? 



Lembu : Eah Naz, nak g mana?

Manusia : Nak g kelas la.. Hahah. ko?

Lembu : Same with me la... Fasting hari ni?

Manusia : ..........

Lembu : What's wrong?

Manusia: ........

Lembu : Why ni?

Manusia : ...........

Lembu : Eah, answer la....answer answer....answer, answer, peter answer.eahhh.. ( sampai gila babi)




*Kesian kau Lembu... Kalau kerbau, kesian ko jang*




No comments:

Post a Comment