Tuesday 18 October 2011

Perjudian Hidup






Masa aku kecik2 dulu, hobi aku memang x lain x bukan badminton.. Aku teringat satu kisah ni masa aku kecik dulu.. Asalkan balik sekolah je mesti aku akan main badminton depan umah aku dengan kawan aku. Kadang2 sampaikan kitorang ponteng sekolah agama semata2 nak main badminton... Bukan kegilaan aku pada badminton ni yang aku nak ceritakan sebenarnya..
satu hari aku main2 main tiba2 bulu tangkis tersangkut atas pokok da... AHH sudah.. macam mana nak amek nih? Dah la tinggi....Aku pun apa lagi, macam biasa la style budak sezaman dengan aku. Aku tanggalkan selipar aku pastu aku baling ke arah bulu tangkis yang tersangkut tu dengan harapan beliau akan jatuh.. Huh pas 5 6 kali baling baru la beliau jatuh... Tapi aku ada satu lagi masalah time tu. selipar aku tersangkut la pulak...... Aduh selipar tu dah la aku sayang.... Selipar raya aku masa tu.... Huh...
Baru sedar sekarang kadang2 dalam hidup ni kita terpaksa mengorban sesuatu perkara untuk perkara yang lain..... Baru aku faham.. Kuno betol aku ni.

No comments:

Post a Comment